Kako greš pa ti v šolo?

»Majhni podvigi so boljši od načrtovanih velikih dejanj.« (Peter Marshall)

Pa smo pričeli. Z novim šolskim letom, za marsikoga celo prvim. Spočiti. Pripravljeni. Aktivni. Zato vam danes v naši rubriki FIT Kobalček predstavljamo, zakaj izbrati aktivno pot v šolo.

Slika 1. Zabavno in varno po šolskih poteh.

Analiza je pokazala, da gre v šolo 26% otrok in mladostnikov peš, 3% pa s kolesom.

Na vprašanje, kako bi radi hodili v šolo, so otroci z največjim deležem (43%) odgovorili s kolesom, 28% si jih želi hoditi v šolo peš, 20% z avtom in 9% z avtobusom/vlakom.

Slika 2. Otroci, kolo, varnost in veselje.

Gibalno dejaven prihod je za starše marsikdaj zahtevna logistična (pre)izkušnja, vendar je ob odločitvi, da gremo aktivno v šolo, veliko več pozitivnih učinkov pri vseživljenjskem razvoju posameznika. Že od malih nog otroke navajajmo, da je povsem običajno, če poti v domačem okolju premagujemo peš, s kolesom, skirojem, rolerji ali kakorkoli drugače na aktiven način. Naj bo zgled tisti, ki uči.

Zakaj izbrati aktivno pot v šolo:

  • Vpliva na izboljšanje pozornosti in pomnjenja ter s tem posledično boljšo učno uspešnost.
  • Prispeva k boljši telesni pripravljenosti otrok.
  • Izboljšuje otrokov srčno-žilni sistem.
  • Manj prometa v okolici šol prispeva k večji varnosti otrok na poti v šoli.
  • Manj emisij toplogrednih plinov ter onesnaževanja.
  • Boljša kakovost življenja.
  • Srečanja in pogovori z vrstniki.
  • Večji občutek za odgovornost in samostojnosti pri otrocih ter prepričanje o lastnih zmožnostih
Slika 3. Otroci na poligonu za skiroje.

V zadnjih 40-ih letih se je globalno gledano debelost med otroci povečala za osemkrat, v Sloveniji pa za približno desetkrat. Alarmantno stanje, ki se ga je potrebno zavedati.

Znanstveno dokazane koristi gibalne dejavnosti na celostno zdravje otrok in mladostnikov:

  • manjšanje prevelike telesne teže in količine telesnega maščevja,
  • izboljšano uravnavanje maščob v krvi,
  • dvig ravni varovalnega holesterola (HDL) in nižanje škodljivega holesterola (LDL),
  • izboljšanje občutljivost telesa na inzulin,
  • boljši spanec,
  • zmanjšanje stresa, anksioznosti in depresije,
  • boljša samopodoba, razpoloženje in samospoštovanje,
  • večje sproščanje endorfinov – hormonov dobrega počutja,
  • boljše spoprijemanje z različnimi vsakodnevnimi obremenitvami,
  • redkeje poseganje po tobačnih izdelkih in alkoholu,
  • boljša koncentracija,
  • dragocena naložba v boljše družinske odnose.
Slika 4. Izvajanje trikov na rolki.

Se boš aktivno odpravil na pot z nami tudi ti?

Bodi FIT, bodi KUL, »športaj«, kar se da na FUL.

(Skupno 94 obiskov, današnjih obiskov 1)