Skoči na glavno vsebino

Nacionalno preverjanje znanja 2024

Nacionalno preverjanje znanja (NPZ) zakonsko opredeljujeta Zakon o osnovni šoli in Pravilnik o nacionalnem preverjanju znanja v osnovni šoli, informacije o NPZ pa najdemo tudi v nekaterih drugih dokumentih in publikacijah, ki jih najdete na spletni strani https://www.ric.si/preverjanje_znanja/splosne_informacije/

V nadaljevanju je predstavljena organizacija izvedbe, vrednotenja in vpogledov NPZ na naši šoli v šolskem letu 2023 – 2024.

I. KOLEDAR NACIONALNEGA PREVERJANJA ZNANJA

24. junij 2024: razdelitev obvestil o dosežkih učencev pri NPZ za učence 6. razreda


9. razred
7. maj 2024
: slovenščina 
9. maj 2024: matematika
13. maj 2024: likovna umetnost

6. razred:
7. maj 2024
: slovenščina
9. maj 2024: matematika
13. maj 2024: angleščina

10. in 11. junija 2024: seznanitev učencev 6. razreda z dosežki NPZ ter uveljavljanje pravice do vpogleda v učenčeve ovrednotene pisne naloge NPZ v 6. razredu


3., 4. in 5. junija 2024: seznanitev učencev 9. razreda z dosežki NPZ ter uveljavljanje pravice do vpogleda v učenčeve ovrednotene pisne naloge NPZ v 9. razredu

14. junij 2025: razdelitev obvestil o dosežkih učencev pri NPZ za učence 9. razreda

II. OBLIKOVANJE SKUPIN UČENCEV IN PROSTOROV, KJER SE BO PREVERJANJE OPRAVILO

6. razred

Preverjanja se bo udeležilo 57 učencev 6. razreda. 49 učencev  se bo razdelilo po abecednem redu priimkov vseh učencev 6. razredov v tri skupine. 8 učencev s  posebnimi potrebami bo razporejenih v dve skupini. V 6. razredu bodo torej učenci razporejeni v  5 skupin.

9. razred

V 9. razredu se bo preverjanja udeležilo  58  učencev.  46 učencev se bo razdelilo po abecednem redu priimkov vseh učencev 9. razredov v tri skupine ter 12 učencev s posebnimi potrebami v tri skupine, skupaj torej 6 skupin.

Vseh skupin bo 11.

Razpored je oblikovan po abecednem redu priimkov vseh učencev 6. oziroma 9. razreda in določa sedež učenca v učilnici.

Učilnica, v kateri bo potekalo preverjanje mora biti primerno urejena; vsak učenec mora imeti svojo mizo; vsi sedeži so obrnjeni v isto smer in razmaknjeni tako, da prepisovanje ni možno.

III.ORGANIZACIJA DELA NA ŠOLI V DNEVIH IZVAJANJA NPZ

V času izvajanja NPZ bo na šoli poskrbljeno za mir in tišino. Šolski zvonec bo izklopljen do 10.10. Dežurni učitelji bodo na hodnikih skrbeli, da  učenci do 9.55 ure ne bodo vstopali v hodnike, kjer se bo izvajal NPZ.

1. do 5. razred

Učenci od 1. do 5. razreda bodo imeli nemoten pouk po ustaljenem urniku.

6. in 9. razred

Učenci pridejo v šolo 8.10. V avli bodo objavljeni razporedi učencev po učilnicah.

Učenci v avli počakajo na nadzorne učitelje na medsebojni razdalji. V spremstvu nadzornih učiteljev gredo ob 8.15 v učilnice. Učenci so obuti. Začetek preverjanja znanja bo ob 8.30. Prvih 20 minut in 10 minut pred iztekom časa pisanja NPZ praviloma nihče od učencev ne sme zapustiti učilnice.

Po končanem preverjanju učenci v avli oz. na ploščadi počakajo na malico. Po končanem preverjanju bo pouk potekal po prilagojenem urniku. Pouk se bo začel s tretjo uro (10.15) po urniku za določen dan.

7. in 8. razred

Učenci 7. in 8. razredov pridejo v šolo ob 9.55 in gredo na malico v jedilnico. V kolikor pridejo  v šolo prej, počakajo  na ploščadi pred šolo in pred 9.55 ne smejo v hodnike in učilnice trakta A.  Po malici bo pouk potekal po prilagojenem urniku. Pouk se bo začel s tretjo uro (10.15) po urniku za določen dan:

  • 9.55: prihod učencev 7. in 8. razredov v šolo
  • 9.55 – 10.10: malica za učence od  7. in 8. razredov
  • pouk od 3. učne ure (10.15) naprej.

IV. ORGANIZACIJA VREDNOTENJA ZNANJA

Vrednotenje bo potekalo v obdobju, predvidenem v Koledarju NPZ-ja s pomočjo programa RM Assessor in ga izvedejo učitelji posameznih predmetnih področij.

V. ORGANIZACIJA DELA NA ŠOLI V DNEVIH  VPOGLEDA NPZ

6. razred:

Vpoglede za učence 6. razreda  bomo izvedli 10. in 11. junija 2024. Učenci bodo imeli vpogled v elektronsko ovrednotene preizkuse znanja (v obliki pdf) na šoli v prisotnosti učiteljev. Izjema so preizkusi učencev s posebnimi potrebami, ki jih ni mogoče digitalizirati (preizkusi na formatu A3, preizkusi, ki so jih učenci pisali na računalnik, preizkusi v brajici), zato na vpogledu dobijo ovrednoten preizkus znanja v tiskani obliki.

Vpoglede bomo učencem omogočili v računalniški učilnici, zato drugih dejavnosti v času vpogledov v računalniški učilnici ni.

Na vpogledih učitelj učencem predstavi, kaj je posamezna naloga preverjala in skupaj z učencem ugotovi, ali je njegov preizkus znanja ovrednoten v skladu z moderiranimi navodili za vrednotenje. V 2 učnih urah bodo učenci opravili vpogled v vse tri preizkuse znanja (MAT, SLJ in TJA) in sicer po razporedu za vsak oddelek posebej.

Razrednik obvesti učence z datumom in urnikom vpogleda. Učence opozori  tudi, da za vpogled potrebujejo šifre, ki so jih v ta namen dobili prvi dan pisanja na NPZ ter EMŠO.

Učenci, ki bodo na dan vpogleda opravičeno odsotni, bodo imeli dodatni termin za vpogled v svoje NPZ-je.

Učitelji se bodo seznanili z elektronsko ovrednotenimi preizkusi znanja učencev 10. junija 2024 od 8.00 do 8.20 ure, lahko pa že tudi 7. junija 2024, od 8. ure dalje.

Staršem  učencev 6. razredov bomo v šoli omogočili vpogled v učenčeve ovrednotene preizkuse znanja 11. junija 2024 v  času od 13.10 do 13.55 ure v računalniški učilnici. Starše o  možnosti vpogleda obvestijo razredniki. Priporočljivo je, da razredniki starše pozovejo k prijavi na vpogled. V kolikor bo učilnica računalništva zasedena z vpogledi se učenci 7. razredov pri UBE preselijo v učilnico FIZ/MAT.

Z dosežki učencev na NPZ so učenci, starši in šole seznanjeni na spletni strani http://npz.ric.si. Do ovrednotenih preizkusov znanja, informacij o dosežkih in državnih povprečjih pri posameznih predmetih (v obliki zapisa pdf) učenci in njihovi starši dostopajo z EMŠO in dodeljeno šifro, ki jo učenci prejmejo pri opravljanju prvega predmeta na NPZ v tekočem šolskem letu. Učenci 6. razreda bodo do dosežkov lahko dostopali  od 8. ure 7. junija do 22. ure 11. junija 2024.

9. razred:

Vpoglede za učence 9. razreda  bomo izvedli 3., 4. in 5.  junija 2024. Učenci bodo imeli vpogled v elektronsko ovrednotene preizkuse znanja (v obliki pdf) na šoli v prisotnosti učiteljev predmeta. Izjema so preizkusi učencev s posebnimi potrebami, ki jih ni mogoče digitalizirati (preizkusi na formatu A3, preizkusi, ki so jih učenci pisali na računalnik, preizkusi v brajici), zato na vpogledu dobijo ovrednoten preizkus znanja v tiskani obliki.

Vpoglede bomo učencem omogočili v računalniški učilnici, zato drugih dejavnosti v času vpogledov v računalniški učilnici ni.

Na vpogledih učitelj predmeta učencem predstavi, kaj je posamezna naloga preverjala in skupaj z učencem ugotovi, ali je njegov preizkus znanja ovrednoten v skladu z moderiranimi navodili za vrednotenje. V 3 učnih urah bodo učenci opravili vpogled v vse tri preizkuse znanja (MAT, SLJ in LUM) in sicer po razporedu za vsak oddelek posebej.

Razrednik obvesti učence z datumom in urnikom vpogleda. Učence opozori  tudi, da za vpogled potrebujejo šifre, ki so jih v ta namen dobili prvi dan pisanja na NPZ ter EMŠO.

Učenci, ki bodo na dan vpogleda opravičeno odsotni, bodo imeli dodatni termin za vpogled v svoje NPZ-je.

Učitelji se bodo seznanili z elektronsko ovrednotenimi preizkusi znanja učencev 3. junija 2024 od 8.00 do 8.20 ure.

Staršem  učencev 9. razreda bomo v šoli omogočili vpogled v učenčeve ovrednotene preizkuse znanja 5. junija 2024 v  času od 14.00 do 14.45 ure v računalniški učilnici. Starše o  možnosti vpogleda obvestijo razredniki. Priporočljivo je, da razredniki starše pozovejo k prijavi na vpogled.

Z dosežki učencev na NPZ so učenci, starši in šole seznanjeni na spletni strani http://npz.ric.si. Do ovrednotenih preizkusov znanja, informacij o dosežkih in državnih povprečjih pri posameznih predmetih (v obliki zapisa pdf) učenci in njihovi starši dostopajo z EMŠO in dodeljeno šifro, ki jo učenci prejmejo pri opravljanju prvega predmeta na NPZ v tekočem šolskem letu.  Za učence 9. razredov bo dostop  možen od

8. ure 3. junija do 22. ure 5. junija 2024.

VI. ORGANIZACIJA POIZVEDB

Za učence 6. razreda se poizvedba opravi tako, da ravnatelj oz. namestnica v skladu z rokom, določenim s Koledarjem NPZ-ja (od 7. do 12. junija 2024 do 12. ure), v spletni uporabniški program RIC-a vnese zahtevane podatke in poizvedbe, ki so jih strokovno podprli učitelji posameznega predmeta. Zahtev za poizvedbe po roku, določenem s koledarjem NPZ, ne bo mogoče vnašati.  Učitelji, ki so bili prisotni pri vpogledih takoj po končanih vpogledih ravnatelju oz. namestnici sporoči predmet, ime in priimek ter šifro učenca, pri katerem se poizvedba opravi, številko naloge oz. seznam ovrednotenih nalog, ki so predmet poizvedbe ter strokovno obrazloženo zahtevo za poizvedbo.

Preizkuse učencev, ki uveljavljajo možnost poizvedbe, ponovno pregleda glavni ocenjevalec ali njegov pomočnik. V postopku poizvedbe preveri, ali so naloge v preizkusu ovrednotene v skladu z moderiranimi navodili za vrednotenje. Če ugotovi, da je poizvedba upravičena, nalogo (ali več nalog) ponovno ovrednoti ter popravi število točk pri nalogi/-ah in skupno število točk preizkusa. Število doseženih točk se po poizvedbi lahko zviša, zniža ali ostane enako.

Ric v rokih, določenih s Podrobnejšimi navodili o šolskem koledarju – 2. del in koledarjem NPZ, šolam posreduje spremembe dosežkov učencev po poizvedbah prek spletne aplikacije Dosežki učencev pri NPZ na eRicu.

Postopek poizvedb za učence s posebnimi potrebami, katerih preizkusov niso mogli digitalizirati in so ovrednoteno gradivo prejeli v tiskani obliki, šola ureja individualno z Ricem.

Za učence 9. razreda se poizvedba opravi tako, da ravnatelj oz. namestnica v skladu z rokom, določenim s Koledarjem NPZ-ja (od 3. do 6. junija 2024 do 12. ure), v spletni uporabniški program RIC-a vnese zahtevane podatke in poizvedbe, ki so jih strokovno podprli učitelji posameznega predmeta. Zahtev za poizvedbe po roku, določenem s koledarjem NPZ, ne bo mogoče vnašati.  Učitelji, ki so bili prisotni pri vpogledih takoj po končanih vpogledih ravnatelju oz. namestnici sporoči predmet, ime in priimek ter šifro učenca, pri katerem se poizvedba opravi, številko naloge oz. seznam ovrednotenih nalog, ki so predmet poizvedbe ter strokovno obrazloženo zahtevo za poizvedbo.

Preizkuse učencev, ki uveljavljajo možnost poizvedbe, ponovno pregleda glavni ocenjevalec ali njegov pomočnik. V postopku poizvedbe preveri, ali so naloge v preizkusu ovrednotene v skladu z moderiranimi navodili za vrednotenje. Če ugotovi, da je poizvedba upravičena, nalogo (ali več nalog) ponovno ovrednoti ter popravi število točk pri nalogi/-ah in skupno število točk preizkusa. Število doseženih točk se po poizvedbi lahko zviša, zniža ali ostane enako.

Ric v rokih, določenih s Podrobnejšimi navodili o šolskem koledarju – 2. del in koledarjem NPZ, šolam posreduje spremembe dosežkov učencev po poizvedbah prek spletne aplikacije Dosežki učencev pri NPZ na eRicu.

Postopek poizvedb za učence s posebnimi potrebami, katerih preizkusov niso mogli digitalizirati in so ovrednoteno gradivo prejeli v tiskani obliki, šola ureja individualno z Ricem.

Ravnatelj oz. namestnica v spletno aplikacijo vnese samo poizvedbe, ki so jih strokovno podprli učitelji posameznega predmeta.

VII. UGOVOR NA DOSEŽEK

Če učenec in starši menijo, da je pri ugotavljanju dosežka učenca pri  NPZ v 6. ali v 9. razredu prišlo do napake pri zapisu doseženih točk na obvestilu o dosežkih, lahko starši v treh dneh po prejemu obvestila o dosežkih pri ravnatelju vložijo obrazložen ugovor.

Ravnatelj najpozneje v treh dneh po prejemu ugovora imenuje komisijo, v kateri je vsaj en član zaposlen v drugi šoli. Če komisija ugotovi, da je pri zapisu doseženih točk učenca prišlo do napake, se postopek ugotavljanja dosežka ponovi. Odločitev komisije je dokončna. Ravnatelj popravek števila točk sporoči izbranemu skrbniku spletne aplikacije Prijava na NPZ in Vpis.

Ravnatelj zapisnik komisije za ugovore in dopis s pojasnilom, zakaj je prišlo do napake pri zapisu doseženih točk na obvestilu o dosežkih, posreduje na Ric najpozneje do roka, določenega v koledarju NPZ. Ric nato pripravi nove analize dosežkov za šolo, učence in državo.

(Skupno 132 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost