KONTAKT: svetovalna@osdk.si
Tel.: 02 47 16 836
Uradne ure:
pon. – pet. 8.00 – 12.00 ali po dogovoru
PROSTOR:
Trakt C, 2.nad., kabinet C.2.11
Nastasja Ritlop, mag. psihologije | nastasja.ritlop@osdk.si | Karierna orientacija Prepisi učencev Vpis v 1. razred Postopek odkrivanja nadarjenih učencev Subvencije šole v naravi in druge oblike pomoči Svetovanje učencem z učnimi in vedenjskimi težavami Sodelovanje s starši |
Mojca Cvikl prof. defektologije | mojca.cvikl@osdk.si | Učne težave in postopki usmerjanja otrok Prijave na prehrano Subvencije prehrane Vpis v 1. razred Svetovanje učencem z učnimi in vedenjskimi težavami Sodelovanje s starši |
Svetovalna služba deluje kot razvojno naravnana interna strokovna služba.
Vizija svetovalne službe
Celostno, razvojno-analitično, vzgojno-preventivno in svetovalno usmerjeno delovanje z refleksijo lastne vloge v timu, vzgojno-izobraževalnem zavodu ter širše v vzgojno-izobraževalnem sistemu z namenjanjem posebne pozornosti k spodbujanju, vzpostavljanju in vzdrževanju kakovostnega sodelovanja ter svetovalnega odnosa z ostalimi udeleženci ter zunanjimi ustanovami in strokovnjaki.
Namen svetovalne službe
Prispevati k uspešnosti vzgojno-izobraževalnega zavoda kot celote in vanj vključenih posameznikov. Temeljni cilj svetovalne službe, je zagotavljanje optimalnega razvoja posameznika ne glede na spol, socialno in kulturno poreklo, veroizpoved, rasno, etnično, narodno pripadnost, jezik ter telesne in psihične značilnosti oz. razvojne posebnosti (Programske smernice, 2008). Ta cilj se dosega z zagotavljanjem varnega, spodbudnega in vključujočega vzgojno-izobraževalnega okolja. Pri delovanju se upošteva razvojne in pedagoške potrebe vseh otrok in mladostnikov ter specifične potrebe posameznih otrok in mladostnikov na vseh področjih svetovalnega dela.
Področja delovanja svetovalnega dela:
1) varno, spodbudno in vključujoče okolje,
2) celostni razvoj in dobrobit/blagostanje učencev,
3) učenje in poučevanje,
4) vzgojno-izobraževalni prehodi (uvajanje novincev na prehodu iz vrtca v šolo, karierna orientacija in prehod iz osnovne šole v srednjo šolo ter prepisi)
5) razvoj vzgojno-izobraževalnega zavoda in profesionalni razvoj
6) delo z nadarjenimi učenci,
7) urejanje subvencij šole v naravi in pomoč družinam
8) urejanje prijav na šolsko prehrano
Cilji se dosegajo s tremi med seboj povezanimi in prepletenimi vrstami dejavnosti, in sicer z razvojnimi in preventivnimi dejavnostmi ter dejavnostmi pomoči:
- Razvojne dejavnosti svetovalne službe (svetovalna služba sodeluje pri spremljanju in ugotavljanju obstoječega stanja, načrtovanju sprememb in izboljšav v vzgojno-izobraževalnem procesu ter vodenju in/ali koordiniranju različnih razvojnih in inovativnih projektov).
- Preventivne dejavnosti svetovalne službe (preprečevanje pojavljanja neželenih izidov pri posameznikih ali skupinah, v zmanjševanje ali odstranjevanje dejavnikov tveganja z vzpostavljanjem varnega, spodbudnega in vključujočega vzgojno-izobraževalnega okolja).
- Dejavnosti pomoči (pomoč pri učenju, vzgojno spremljanje in neposredna psihosocialna pomoč za potrebe posameznika ali skupin v sodelovanju z drugimi strokovnimi delavci v vzgojno-izobraževalnem zavodu in zunaj njega).
Svetovalna služba ohranja ustrezno ravnovesje med zgoraj opredeljenimi dejavnostmi in primerno razmerje med strokovnimi in strokovno-administrativnimi nalogami.
TEMELJNA NAČELA
Svetovalni delavec pri svojem delu upošteva etični kodeks svoje stroke in Etični kodeks svetovalnih delavcev v vzgoji in izobraževanju (1998).
Svetovalni delavec pri svojem delu sledi štirim skupinam načel:
‒ načelu strokovnosti,
‒ načelu strokovne avtonomnosti in odgovornosti,
‒ načelu sodelovanja, interdisciplinarnosti in timskega dela ter
‒ načelu aktualnosti in razvojne usmerjenosti.
RAVNI DELOVANJA
Svetovalna služba deluje na treh ravneh:
- na ravni vzgojno-izobraževalnega zavoda,
- na ravni skupine/oddelka,
- na ravni dela s posameznikom in zanj.
Programske smernice svetovalne službe si lahko preberete tukaj.